Sabtu, 15 Jun 2013

Quick update boleh..?

Assalamualaikum

Kesejukan.. Keseorangan.. Dalam ofis.. Mengadap komputer ja dari 9.30 am tadi sampai skang. Wahai Boss, nampak tak betapa produktif nya bekerja pada hari Sabtu secara berseorangan..? Ofis aku mengamalkan sistem alternate pada hari Sabtu.. sssrrrrr..

Hai sumaaaa.. Last update tahun lepas bulan 10. =.=" Rajin sangat aku neh update blog. Secara tak sengaja blog ni terabai. Sobbsss.. Sory blog yg sunyi. Tak banyak agaknya yg aku nak update on my routine life. Hari2 pun rutin yg sama kan.. Bangun pagi, mandi, last baru gosok gigi. Start enjin keta, cabut pi keja. Sampai ofis lambat plak tuh setiap hari. Hahaha.. Cukup time aku balek. Hee.. Oh ya. Aku skang dah beli keta. And seperti yg di update kan pada lasttttt entry tahun lepasss.. Memang aku bajet nak beli keta pun kannn dalam tahun ni jugak. Dannn aku TERbeli keta baru. Bukannya keta second hand seperti yg diimpikan #erk #cam #pelik #ja (pengaruh instagram) haha. Atas kewajaran ke"concern"an mak aku, aku beli keta baru. Mak aku risau sangat kalau aku beli keta second hand nanti cepat rosak & banyak pulak ragamnya. Paham2 la kan.. So, setelah ditimbang2 aku pun patuh nasihat mak & kak aku. Walaupun, bajet tuh nak kata cukup2 tak berapa nak cukup, cukupkan jugaklah kan.. Aku pikiaq senang nak bergerak tak da la nanti nak kena kacau abah aku berangkut beramek. Kan.. kan.. kann..? Waras kan macam tu.. Lagipun dah ada lesen kalau tak dipraktikkan nanti rugi sia-siaaaa jaaa..

Jadi, berbekalkan sedikit duit simpanan & topup2 pinjam dari abang aku dapat la beli kereta ni. Hehe.. Aku survey tengok kereta bayaq deposit bagai awal bulan 3 kot. So, lebih kurang nak dekat hujung bulan tu baru dapat kereta. Sebetuinya, aku memang tunggu duit bonus CNY untuk buat bayaq deposit. Kalau tak.. memang lagi2 tak cukup la.. Dengan bajet yg ciput, dapat la keta yg cinonet. Hehe.. Tapi, syukur.. #alhamdulillah..


Owh.. My baby white tiny miny viva 850. Hehee.. Alhamdulillah rezeki mampu beli keta sendiri. 
Dan lagi baru2 ni bos aku panggil masuk ofis dia.. Promotion & dapat naik gaji. Hehe.. Syukur sangat2 inshaAllah start bulan ni kot gaji aku naik. Baru ja aku mikior2 nak cari keja lain lepas raya neh. Tapi, Allah tunjuk jalan lain untuk aku. Takpa la.. Stay la dulu kan kat ofis yg skang ni. Not bad. Keja pun tak stress sangat. :) #plus aku asek masuk lambat ja. HAHA.

Ouchhh.. dah nak dekat kul 1 la. Hehe.. cepatnya masa. Masa untuk get ready nak balek ke pangkuan rumah dah ni. Sehingga berjumpa lagi dalam masa akan datang = tahun depan. :P





tima kaseh daun keladi. lain kali baca lagi. :D

0 orang suda komen:

Catat Ulasan

Baca sudah.. komen la pulak. :)


Unborn 8.0 Pink Pointer